2013. szeptember 7., szombat

TSC rakott tészta

TSC, azaz tojásos-sonkás-cukkinis rakott tészta.

Horgászni készülünk, így reggel a piacon gyorsan megvettem mindent, ami ehhez az egyszerű rakott tésztához szükséges.

A délelőtt gyorsan eltelt a bevásárlással és házimunkával, miközben a rakott tésztát úgy el tudtam készíteni, hogy csak gyorsan berohantam a konyhába, kevertem vagy éppen összevágtam valami hozzávalót. 
Tehát ez a rakottas több részletben összekészíthető igazi házimunkabarát ebéd, délután pedig vár a horgászat és még csak ki sem fáradunk az ebéd elkészítése közben.

Kezdőknek is bátran ajánlom.

Hozzávalók:

500 g csavart tészta
2 közepes cukkini
10 keményre főtt tojás
10 dkg füstölt sonka
só, bors, olaj
a tetejére kb. 10 dkg sajt, 1 egész tojás és 1 nagy doboz tejföl

A tésztát és a tojásokat megfőzzük. A cukkinit nagyon vékony karikára vágjuk, a sonkát felkockázzuk.
A megfőtt tészta felét olajozott tepsibe öntjük, megsózzuk. A tésztára jön a karikára vágott cukkini, enyhén sózzuk és borsozzuk, majd következik a karikára vágott főtt tojás és a kockára vágott sonka, ráöntjük a tészta másik felét, enyhén sózzuk.
A tejfölben elkeverjük az egész tojást és ezt a tészta tetejére kenjük. 
Alufóliával letakarjuk és kb. 90 percig sütjük 180 C-on.
Levesszük az alufóliát, reszelt sajttal jól megszórjuk és visszatoljuk a sütőbe további 5 percre.
Kockára vágva tálaljuk.






1 megjegyzés:

teller-cake írta...

Csak jó lehet amiben cukkini van! :) Jó a rövidítés, olyan sportosnak-egészségesnek asszociálom tőle az ételt!