2011. szeptember 16., péntek

Sportszelet

Sajnos mostanában nincs időm új ételeket, süteményeket készíteni, legtöbbször a jól bevált hagyományos receptek kerülnek elő. Mit nem adnék érte, ha lenne lehetőségem eme szenvedélyemből megélni, de sajnos a napi robot engem sem kerül el, így nem tudom milyen gyakran tudom írni a blogomat, de nem adom fel és igyekszem frissíteni az oldalt időről időre.
Azért most hoztam egy régi receptet. A neten is megtalálható több helyen, szerintem nagyon sokan ismeritek, de lehet valaki még nem próbálta és most kedvet kap hozzá, mert kb. 15 perc alatt elkészíthető és még sütni sem kell.

50 dkg háztartási keksz, darálva
4 ek kakaópor
2 dl tej
25 dkg cukor
minimum!!! 0,5 dl rum, szerintem jóval többet is elbír, ha gyerkőcök nem esznek belőle, ha igen, akkor használjunk aromát
25 dkg margarin
1 tábla étcsoki
1 ek. étolaj

A darált kekszet összekeverjük a kakaóporral. A tejet, a cukrot és a margarint olvadásig melegítjük, majd hozzákeverjük a kekszhez, hozzáadjuk a rumot és jól eldolgozzuk. Egy tepsibe simítjuk. Betesszük a hűtőbe, közben elkészítjük a csokimázat.
A csokimázhoz 1 ek. olajat és a csokit megolvasztjuk gőz fölött, majd rásimítjuk a kekszes masszára.
Visszatesszük a hűtőbe, amíg a csoki megszilárdul.
Tényleg kb. 15 perc és egy nagyon finom süteményt készítettünk, biztos a siker és elrontani sem lehet.


5 megjegyzés:

Barbi konyhája írta...

Nagyon szeretjük mi is, nálam is fent van egy kicsit más a recept, de ahány ház... :)
Szeretem mert hamar megvan és nagyon finom! Micsoda mennyiség! Szívesen elcsennék pár kockát! :D

Könyvlelő Kritta írta...

Már én is próbáltam több változatot, de ez a recept vált be nálunk, ami a mennyiséget illeti már csak pár szelet maradt, férjem egyik kedvenc sütije, addig jár a hűtőhöz, amíg el nem fogy :)

Kreatív konyha írta...

Én is készítettem már a sport szelet sütit, imádták!

trollanyu írta...

Még sosem próbáltam ezt a sütit, de nagyon guszta:) Szerintem nálunk sem tartana sokáig, ahogy ismerem a fiúkat. El is fogom készíteni hamarosan.

Bianka írta...

Még sosem ettem házit. Nagyon finom lehet