2011. augusztus 21., vasárnap

Pörtschachi torta

Ez a nagyon egyszerű torta, nagymamám egyik régi receptes könyvéből való.
Szerintem szinte elronthatatlan és viszonylag gyorsan elkészül és nincs  szükséges sok hozzávalóra, gyümölccsel tálalva nagyon finom.
A díszítésnél egy Mexicóból származó fűszernövényt használtam, aminek a nevét sajnos nem tudom, de ehető és citrom íze van a leveleinek, sokkal jobban hasonlít a citromra, mint a citromfű.

Pörtschachi torta

Hozzávalók:

Tészta:

12 dkg vaníliás cukor
6 tojás
10 dkg liszt

Töltelék:

5 evőkanál tej
4 evőkanál cukor
2 tojássárgája
14 dkg margarin
Pár csepp vaníliaaroma (ezt nem írja az eredeti recept)

Tetejére:

Durva kristálycukor (ezt elhagytam)

A 6 tojás sárgáját a vaníliás cukorral fehéredésig keverjük, majd hozzáadjuk a lisztet és simára keverjük. Végül a tojások felvert habját forgatjuk óvatosan bele.
Ebből a tésztából a recept szerint 3 lapot kellene sütni kivajazott, lisztezett tortaformában, mivel az én tortaformám picit nagyobb, ezért 2 lapot sütöttem belőle, szép világos színűre sütjük előmelegített sütőben 180 C-on.
Amíg sül a tészta elkészítjük a krémet.
Gőz felett egy habüstben habverővel sűrűre keverjük a tejet, cukrot és a tojások sárgáját. Adunk hozzá pár csepp vaníliaaromát. Amikor kihűlt hozzákeverjük a habosra kevert vajat. (na habosra nagyon ritkán keverem a vajat, így is nagyon szép lett a krém) 
A krémet a kihűlt tortalapra kenjük, ráhelyezzük a másik lapot és a tetejét is bevonjuk a krémmel.




4 megjegyzés:

Mrita írta...

Nagyon guszta lett a tortád és biztosan nagyon finom is.

mellissina2 írta...

Szeretem ami gyors és egyszerű,és még finom is!!!:):):)

Kati írta...

Finom lehetett a torta.

Vicuska írta...

Kellenek a gyors és finom sütireceptek!