2011. december 11., vasárnap

Kakukkfüves vadas

Bármennyire is hihetetlen még sosem készítettem vagy ettem vadast  EDDIG  és ez itt mostantól teljesen meg fog változni, mert az egyik kedvencem lesz az biztos.
Nem tudom az okát miért nem kóstoltam még sosem a vadast, hiszen férjem egyik nagy kedvence, de valahogy a 10 év alatt úgy alakult, hogy én nem készítettem neki, viszont amikor a szüleihez utaztunk és jött a kérdés, hogy mit ennél kisfiam egyből jött rá a válasz is VADAST!, tehát olyan nagyon nem szenvedett a hiányában mielőtt valaki sajnálkozni kezdene. Általában többféle étel készült eme látogatásainkkor és a vadas nálam itt is mindig kimaradt.
Most viszont rászántam magam az elkészítésre, mert nem volt semmi amit különösebben ettem vagy kipróbáltam volna, tehát épp nem a családomat vetettem alá a kísérletezési kedvemnek, de amikor megkérdeztem életem párját mit enne egyből jött a válasz VADAST, de úgysem csinálsz, de most csak azért is nekiálltam, beleástam magam a net gasztrobugyraiba és összeállítottam egy nekem tetsző receptet. Az eredmény pedig a szakértő szerint élete eddigi legjobb vadasa lett.  Ez hatalmas dicséret volt, mert úgy készítettem, hogy semmiféle előízlelési alapom nem volt, szóval örülök és ezentúl a vadas az itthoni étlap rendszeres szereplője lesz.

1 kg sertéscomb
1 fehérrépa
1 sárgarépa
1 szelet zeller
1 vöröshagyma
4 babérlevél
10 szem szemes bors
2 ek mustár
3 ek liszt
2 kispohár tejföl
3 kiskanál cukor
só, bors
kakukkfű /ízlés szerint/
olaj

A húst szeletekre vágjuk, a babérlevéllel, kakukkfűvel, szemes borssal ízesített olajban 1 éjszakát pácoljuk.
Az olajat másnap leszűrjük,-a fűszereket félretesszük- felhevítjük és a hússzeletek mindkét oldalát hirtelen átsütjük benne, ha sok lenne az olajunk a végén picit öntsünk le belőle. Visszatesszük az olajba a fűszereket és felengedjük annyi vízzel, hogy ellepje a húst. Beletesszük a karikára vágott répát, zellert, a félbevágott hagymát, megsózzuk. A húst puhára főzzük. Amikor megpuhult kiszedjük a húst egy tálra, a babérlevelet és a borsot kivesszük a főzőléből, a zöldségeket pedig kevés főzőlével összeturmixoljuk. Az összeturmixolt zöldségeket visszahelyezzük a főzőlébe, majd mustárral, cukorral és kevés borssal, ha szükséges még sóval is ízesítjük. A lisztet összekeverjük a tejföllel, majd óvatosan a szafthoz keverjük, ezután visszatesszük a húst a szaftba és átforraljuk.
Zsemlegombóccal vagy spagettivel tálaljuk.


5 megjegyzés:

trollanyu írta...

Eddig én sem szerettem a vadast, de miután elkészítettem az első vadasomat, ez megváltozott:) A kakukkfüves in nagyon izgalmasan hangzik:)

Gabriella írta...

Én imádom a vadast! Tetszik a Tied is! (el is mentettem :))

Könyvlelő Kritta írta...

Talán belegondolva a vadas szó nem illik az ételhez :) Ebből is látszik, hogy semmire sem szabad nemet mondani, amit nem próbáltuk, mert lehet megbánjuk.

Hobbychef írta...

Én szeretem a vadast, szoktam is készíteni. Ennél már csak egy a finomabb, a vadétel, őz, szarvas, vaddisznó, fácán és a társai. Csak ne lenne annyira drága.
Egyébként nagyon guszta, amit készítettél.

Roza írta...

Vadast nem szoktam készíteni, szalontüdőt inkább. De látom itt az ideje, hogy kipróbáljam:)