2012. július 12., csütörtök

Spenótfőzelék

Néha muszáj, hogy a jól ismert és bevált receptek is előkerüljenek. A spenótfőzelék az egyik legegyszerűbb étel és a legfinomabb, igaz gyermekkorunk rémeként szokott szerepelni.
Személy szerint én is okoztam anyukámnak pár kellemetlen percet, amikor a tányér spenótba jó sokszor, előre megfontolt szándékkal belevágtam a kanalamat, repült a spenót a fehér ruhámra és a '80-as években oly kedvelt konyhai tapétára is, persze akkor még álmodni sem merhettek szüleink a lemosható tapétáról, szóval el tudjátok képzelni. Nekem ilyen szempontból szerencsém van,  mert az én kisfiam imádja a spenótot, amíg kicsi volt éppen csak tettem bele fokhagymát, de most szinte kötelező a jó adag fokhagyma a spenótba, mert anélkül már meg sem eszi, teszem hozzá én sem, tehát időről-időre, főként így nyáron előkerül a spenótfőzelék.
A recept is rettentően egyszerű, szinte el sem lehet rontani.

1 kg friss spenót, vagy 1 zacskó mirelit (ezt nem kell előfőzni és vagdalni, ennyi az előnye, nem több. Bármit mondjanak is a mirelit spenótról én érzek rajta egy enyhe fű ízű beütést, pedig próbáltam már sokféle terméket, ezért inkább, ha tehetem lefagyasztom a friss, megfőzött és felaprított spenótot, télen már csak kikapom a fagyasztóból és mehet is a tűzhelyre)

Tehát

1 kg friss vagy 1 zacskó mirelit spenót
1/2 dl olaj
2 ek. liszt
8 gerezd fokhagyma

1 csipet szerecsendió
1 tojás
1/2 liter tej

A spenótot megmossuk és előfőzzük, puhára, majd leszűrjük és apróra vágjuk.
Az olajat felhevítjük, a liszttel és a zúzott fokhagymával rántást készítünk, kicsit megbarnítjuk, vigyázzunk, mert könnyen leéghet. Hozzáadjuk a spenótot, jó gyorsan átforgatjuk, majd felöntjük a tejjel. Hozzáadunk egy egész  tojást, amit szintén elkeverünk, majd jól felforraljuk, közben sózzuk és hozzáadjuk a csipet szerecsendiót.
Tálalhatjuk főtt-vagy tükörtojással és főtt krumplival is, így laktatóbb.

Nincsenek megjegyzések: