2012. október 3., szerda

Spenót télire

Nagyon örültem, hogy még viszonylag jó áron (480Ft/kg, lehet, hogy van olcsóbban is a piacokon én zöldségesnél vettem) lehet kapni gyönyörű friss spenótot.
A nyáron valahogy nem sikerült elegendő mennyiséggel feltöltenem a fagyasztót, mert elég gyakran vettünk elő egy-egy zacskóval a hűtőből, mert egyrészt nagyon finom a frissen fagyasztott spenót, másrészt már szinte konyhakész, tehát nagyon kevés idő kell hozzá, hogy egy főzeléket tegyünk az asztalra.

Sokkal jobban szeretem a saját magam által már előfőzött és így a mélyhűtőbe készített spenótot, mint a boltit, mert az sem rossz csak 1. elég drága, 2. én valahogy szinte az összes terméken érzek egy csepp fű ízt, lehet csak beképzelem, de tényleg szoktam érezni.

Nagyon egyszerűen egy délután alatt feltölthetjük a mélyhűtőt annyi spenóttal, amennyi kitart a télen.

Adagonként 1kg spenót szükséges, tehát annyiszor 1kg ahányszor szeretnénk enni a télen, mondjuk havonta 2x akkor 8 kg spenót ideális mennyiség.

Megszabadítjuk a fölösleges száraktól, majd kilónként /lehet nagyobb adagban, de akkor utána méricskélhetünk/ puhára főzzük a spenótot, semmi egyéb csak sima víz és már főhet is.
Amikor megpuhult kicsit hagyjuk hűlni a vízben, majd gyors mozdulatokkal apróra vágjuk és már mehet is a zacskókba.
Fogyasztás előtt érdemes előző este kivenni és már készülhet is a főzelék, figyeljétek meg, hogy mennyivel finomabb lesz télen, amikor a saját magunk által előre konyhakészre főzött spenót kerül elő a fagyasztóból, színre, ízre látható és érezhető a különbség.




Nincsenek megjegyzések: