2010. október 2., szombat

Töklámpás

Tudom, tudom még korai, de egyszerűen nem tudtam ellenállni a csábításnak és kifaragtam az idei, sőt életem első töklámpását, amit már fel is avattam sötétedéskor. Nagyon nehéznek gondoltam a faragást, de valójában teljesen könnyedén sikerült a művelet, később talán valami bonyolultabb mintával is megpróbálkozom, de most ennek örülök, hogy sikerült. Valahol olvastam, hogy érdemes bekenni vazelinnel, hát én mindent megtettem, hogy sokáig bírja, esőben, fagyban, szóval bekencéztem, szép fényes lett... ez már biztos, hogy mennyire lesz ellenálló? Majd kiderül. Akinek van lehetősége próbálja ki a lámpás készítést, mert nagyon jó móka. Jöjjenek a képek:






7 megjegyzés:

Ms. Poppy írta...

Hihi, milyen jó fej lett.:) Igazán ügyes vagy. Ehhez is van valamilyen sablon? Mivel faragtad?

Könyvlelő Kritta írta...

Köszönöm :) Nincsen sablon hozzá, alkoholos filccel megrajzoltam, a kalapját hentes késsel cikk-cakkoztam ki, a többit pedig a konyhában található legkisebb méretű hegyes késsel vágtam ki, amikor kivágtam nagyjából a mintát az apró részleteket már könnyebb volt lekerekíteni.

kempfcandi írta...

Tényleg ennyire egyszerű volt??
Mert a sütőtököt olyan nehéz még ketté vágni is!!!:D
Nagyon ügyi vagy!!!!
Én is tervezem...

Könyvlelő Kritta írta...

Tényleg nagyon egyszerű volt, fél óra alatt elkészült, sokkal könnyebb ezt a nagy kerek tököt faragni, mint a hosszúkás sütőtököt akár csak kettévágni is (azzal szoktam szenvedni), itt inkább az a rizikós, hogy nehogy elhasadjon, mert úgy reped, mint az érett görögdinnye. Annyi még a lényeg, hogy a belsejét jók ki kell kaparni, így egy viszonylag vékonyabb héjat kapunk, amivel már tényleg élvezetes dolgozni.

Bianka írta...

Tényleg nagyon ügyes vagy, én még sosem mertem nekivágni

Könyvlelő Kritta írta...

Akkor idén itt az alkalom ;)

családi tűzhely írta...

Tényleg itt az ősz. Mejelent az első töklámpás:) Ideje nekünk is beszerezni egyet.