2010. október 23., szombat

Hagymás, fokhagymás, sajtos csigák

A blikk nők adventi különszámában találtam ezt a receptet, ami annyira megtetszett, hogy muszáj volt kipróbálnom. Kicsit változtattam a tölteléken, és a tésztához is kicsit több tejet illetve olajat használtam, valamint nekem nagyon kevés volt a sómennyiség, amit írt így azt is növeltem.  Itt az eredeti tésztareceptet írom le:

42 g élesztő
500 ml tej
1 teáskanál +1 kicsi cukor

6 ek. olívaolaj
1 kg liszt
1 tojás
szezám és köménymag a szóráshoz (szerintem ez el is hagyható)

Töltelék:
2 gerezd fokhagyma

25 dkg margarin

Töltelék, ahogy én készítettem:

1. 12,5 dkg margarin
     só
     3 gerezd fokhagyma

2. 12,5 dkg margarin
    só
    1 fej hagyma
    sajt

A tejet egy részét az élesztővel és pici cukorral felfuttatjuk

A töltelékhez a fokhagymát átnyomjuk, a hagymát kockára vágjuk, a sajtot lereszeljük, a puha vajhoz dolgozzuk, megsózzuk.

A lisztet átszitáljuk, 1 csipet cukrot és sót adunk hozzá. Mélyedést készítünk és beleöntjük az olajat, a maradék tejet, majd az élesztőt végül tésztává gyúrjuk.

6 felé vágjuk (nekem négy vagy öt felé is elég lett volna) és téglalap alakúra nyújtjuk. Megkenjük őket az elkészített hagymás krémmel/krémekkel.

Feltekerjük a megtöltött tésztát és felszeleteljük, vajjal kikent tepsibe tesszük és megkenjük őket felvert tojással, szórhatjuk kömény- vagy szezámmaggal.

180 C-on szép aranyszínűre sütjük.



2 megjegyzés:

Latsia írta...

Nagyon finomak lehetnek, jól jönne most egy reggelire!:-)

Bianka írta...

Nagyon-nagyon finom lehet, hiszen fokhagymás és az csak jó lehet :)