2010. szeptember 26., vasárnap

Sajtkrémes aprócska

A sok édes süti után a család kívánsága az volt, hogy sósat és sokat süssek. Hát legyen... Találtam a Rama receptnaptárjába egy remek sós süteményt, ez készült ma reggeltől, merthogy elég hosszú folyamat elkészíteni, főleg a töltés aprólékos, de itt be lehet vonni a gyerekeket is ;)  Több mint 100 db kis töltött süti lett ebből az adagból, pontos számot csak azért nem tudok mondani, mert a fiúk készítés közben folyamatosan jöttek, vitték, ették. Azért remélem a húsleves és a pörkölt sem marad majd a tányérokon, mert ezekkel készültem a mai ebédre a süti mellé.

A recept:

Tészta:

40 dkg liszt
25 dkg margarin
1/2 kiskanál só
1 kiskanál pirospaprika
1 zacskó száraz élesztő (1 dkg)
10 dkg reszelt sajt
1 tojás sárgája
3 ek. tejföl

Kenéshez:

1 tojásfehérje, szerintem ez el is hagyható, de ugye azért használjuk fel az alapanyagot, ha már van :)

Krém:

25 dkg margarin
20 dkg (2 tömlős) natúr macisajt
1/2 kiskanál só
10 dkg reszelt sajt

Forgatáshoz:

10 dkg reszelt sajt

Elkészítés:

A lisztet, a margarinnal elmorzsoljuk, sózzuk, paprikázzuk, élesztőt hozzákeverjük és az egészet jól átforgatjuk . Hozzáadjuk a reszelt sajtot, ezzel is jól összekeverjük. Végül a tojássárgájával és a tejföllel tésztát gyúrunk. Folpackban 1 órára hűtőszekrénybe tesszük.

Késfok szélességűre- 2-3mm- kinyújtjuk és egy kb. 3-4 cm-es pogácsaszaggatóval - Nekem ilyenem nem lévén egy kicsi pohárkával szaggattam- kiszaggatjuk, tojásfehérjével lekenjük és kivajazott tepsiben 7-8 perc alatt, 180 C-on szép aranyszínűre sütjük, nagyon figyeljük, mert fontos, hogy szép sárga legyen, ne pedig sötétbarna ;)

A puha vajat és a többi hozzávalót a krémhez jól összekeverjük és a kihűlt korongokat összetapasztjuk vele, úgy, hogy egy pici krém kibuggyanjon az oldalán, végül beleforgatjuk a reszelt sajtba.

Jó étvágyat kívánok!




4 megjegyzés:

Bianka írta...

Istenien néznek ki, igazi vendégváró sütik

Könyvlelő Kritta írta...

Annyira ízlett a családnak, hogy szilveszterre is ezt kérték vendégvárónak, csak 2 adagot kell sütnöm. A mai adagból maradt ki egy kevés krém, így melegszendvics volt a vacsi és ez volt rajta a krém, nagyon finom volt és tényleg az utolsó morzsáig fel lett minden használva :)

trinity írta...

Imádjuk!! Én is szilveszterre szoktam sütni, de most is lecsúszna:))

Betűtészta írta...

Nem csoda, hogy jöttek-vitték, én is szívesen nyúlnék be értük a monitoron keresztül, csak hát a technika még nem tart ott. :-)