2010. szeptember 24., péntek

Brüsszeli aprócska

Este egy finom tea mellett fogjuk ezeket az egyszerű, olcsó, de nagyon finom kis sütiket megenni, esetleg egy jó film is jöhet. A mennyiség kb. 60 db koronghoz elég. Fontos, hogy, aki nem annyira részesíti előnyben a zöld pontocskákat (mandulaaroma) a sütiben az nyugodtan ki is hagyhatja vagy vanília aromával helyettesítse. Egyébként nekem kimondottan tetszenek benne a zöld színek, férjemnek fel sem tűnt, anyukám szerint mintha penészes lenne, na ezek után mindenki döntse el, beleteszi-e vagy sem, az eredeti receptnek nem tartozéka, csak én döntöttem ma úgy, hogy picit felturbózom, nekem nagyon bejött.

A recept:

5 dl liszt
1 dl cukor
2 cs vaníliáscukor
20 dkg margarin
1 kupaknyi mandulaaroma vagy vanília aroma, de mindkettő el is hagyható, simán is finom
lekvár (1-2 ek.)
az oldalára kristálycukor

A száraz hozzávalókat és az aromát,- ha használunk- összekeverjük, majd hozzádolgozzuk a vajat is és gyors mozdulatokkal simára gyúrjuk. 3 db hengert formázunk belőle és kristálycukorban megforgatjuk őket, folpakba csomagoljuk és hűtőben 1-1,5 órát hűtjük. Ezután korongokat vágunk belőle, ha szükséges kicsit ellapogatjuk és a közepébe mélyedést nyomunk, ebbe teszünk a sütésálló lekvárból egy pöttyöt.
Kivajazott, lisztezett tepsibe 175 C-on 7-8 perc alatt megsütjük.
Tárolódobozban nagyon jól eltartható.



2 megjegyzés:

Főzőmasina írta...

Szia Kriszti!

Van egy üzenetem a számodra itt:
fozomasina.freeblog.hu/archives/2010/09/24/Hozzm_is_eljutott/

Üdv!
Főzőmasina

Bianka írta...

nagyon kis guszták, igazi vendégváró