2011. november 1., kedd

Őszi cobbler

Életem első találkozása a cobbler-rel a mai napra esett. Mivel csak ma találtam ki, hogy ezt a süteményt fogom ebédre kínálni, így keményítő és tejszín hiányában szegény férjecském keresett egy boltot és hősiesen beszerezte a hiányzó hozzávalókat, köszönet érte.
Igazából semmit nem vártam a sütitől, mert a neten kering a cobbler mánia egy ideje, de eddig nem váltam aktív részesévé, most viszont muszáj azt mondanom, hogy ezt mindenkinek kötelező kipróbálnia!!!
Tényleg szuper egyszerű és valami csoda az íze, a roppanós keksz, ahogy találkozik a megolvadt cukorban fürdő gyümölcsökkel, hát leírhatatlan.

A neten szinte mindenhol megtalálható az alaprecept, ami variálható, főleg gyümölcsök tekintetében, így én ma almás-barackos variációt készítettem.

kb 1kg gyümölcs vegyesen alma-barack(ez lehet konzerv is)
2 ek. étkezési keményítő
3 ek barnacukor, ennek hiányában jó a sima cukor is
kb 1 tk. fahéj, mi jó fahéjasan szeretjük
25 dkg liszt
1 cs. sütőpor
10 dkg vaj
1 tojás
1, 5 dl tejszín
csipet só
1 ek méz

A gyümölcsöket tetszés szerinti méretre vágjuk, majd összeforgatjuk egy sütőtálban a barna cukorral, étkezési keményítővel, fahéjjal és a mézzel.
A lisztet, sütőport, sót, összekeverjük, majd hozzádolgozzuk a vajat, robotgépet csak ritkán használok, így kézzel morzsoltam el a vajat, szeretem ezt a pepecselős, ragacsos részét a sütemény készítésének, szerintem kár kihagyni. A tejszínt és a tojást elkeverjük, majd gyors mozdulatokkal a a lisztes keverékhez dolgozzuk, ez nagyon hamar megvan, bár ezt a részt már javaslom keverőlapát segítségével elvégezni, mert szépen ragad a tészta. 2 kanál segítségével, vagy pusztán kézzel gombócokat formálunk és a gyümölcsös keverékre helyezzük, úgy, hogy legyen helyük picit megdagadni sütés közben.
Előmelegített sütőben 180 C-on kb. 30 perc alatt készre sütjük.
Tálkákba, pohárba tálaljuk, aminek az aljára tejszínhabot (főleg télen) vagy pedig fagylaltot helyezünk, erre kerül a gyümölcs majd a roppanós keksztető.


Nincsenek megjegyzések: