2012. április 30., hétfő

Egyszerű, gyors fehérkenyér

Legutóbb egy nagyon egyszerű és mégis gyors kenyeret néztem ki a hazikenyer.hu-ról
Tényleg gyorsan elkészíthető és finom is, könnyű a tésztával dolgozni, mivel ez nálam azért is fő szempont, mert szeretem kézzel dagasztani a kenyeret, hiába áll a kenyérsütő a szekrény tetején, valahogy nem barátkoztunk össze. Tehát a hozzávalók mennyisége pont tökéletes, a végeredmény pedig egy finom kenyértészta, ami zsemleként is megállta a helyét.

50 dkg liszt
3 dkg élesztő
1 ek. cukor
1 tk. só
60 ml étolaj
2,5 dl langyos víz

Az élesztőt pici meleg vízben, kevéske cukorral felfuttatjuk, majd a többi hozzávalóval együtt megdagasztjuk a tésztát, cipót vagy zsemléket formálunk. Duplájára kelesztjük, tetejét bekenjük vízzel és bevagdossuk. 180 C-os légkeveréses sütőben kb. 40 perc alatt készre sütjük.





2 megjegyzés:

PO írta...

Mostanában én is sokat kísérleteztem. Tönkölylisztből nagyon finomat csináltam, legutóbb pedig olyan keverékből, amiben a perui lila kukorica kissé lilásra színezte a tésztát.

A múltkor láttam valakinél egy kereszt alakú vágást, a kenyér nagyon szépen, virágként kicsit megnyílt, gyönyörű volt. Nekem ezt még nem sikerült elérni.

tücsi írta...

Ez egy finom,gyors és olcsó kenyér. Mentettem.köszi!:)