2012. április 8., vasárnap

Patricius Mediterrán csirkefalat árvácskás mozzarellával és Saláta narancskehelyben

Igazán izgalmasan telt az elmúlt hét, mert nagy fába, azaz falatba vágtam a villámat.

Patricius Borház versenyt hirdetett gasztrobloggereknek, bor és ételpárosítás volt a feladat, ami végül egy a borhoz illő borfalatban áll össze.

Hozzám egy 2009-es Patricius Tokaji Sárga Muskotály és egy Patricius Tokaji Késői Szüretelésű Katinka érkezett.


Elsőként a Sárga Muskotályhoz készítettem borfalatot, nagyon élveztem az összes fázist egészen a bor kóstolástól a  falatka délutáni kerti uzsonna keretében történő elfogyasztásáig.


A Sárga Muskotály egy igen karakteres száraz minőségi fehérbor, igazán üde, friss, gazdag illatvilág, én főként a szőlővirág illatát éreztem, majd megkóstolva a gyümölcs telt íze sokáig érezhető maradt.

Nem volt egyszerű a feladat, mivel csak lelkes amatőr borkóstolgató vagyok, tehát nem sok tapasztalattal rendelkezem a borhoz illő étel kiválasztásában, de annál  nagyszerűbb volt az érzés, amikor végre összeállt  a végső kép, hogy valójában mit és miből szeretnék készíteni a bor mellé.

Kóstolás után rögtön tudtam, hogy valamilyen húsos falatka fog készülni, de a bor illata a saláta irányába is húzott, ahol egyből úgy éreztem, hogy a citrusnak is főszerepet kell kapnia, mint végül kiderült nem nyúltam mellé, fantasztikus párost alkotnak, csakúgy, mint a fűszeres csirkemell, a kevésbé karakteres mozzarellával, amihez az árvácskát választottam pontként az i-re. Itt jött még a kedvenc öntetem, ami remekül passzol a húsos falatkához és a salátához egyaránt, egy tökmagolajos kefíres pikánsan édes salátaöntet.

Mediterrán csirkefalat árvácskás mozzarellával


25 dkg csirkemellfilé
1 tojás
1 gerezd fokhagyma
1 kk.só
1/2 kk.bors
4-5 friss bazsalikomlevél
1 ek. olívaolaj
zsemlemorzsa
1 zacskó mozzarellagolyó
árvácska
kicsi medvehagyma levelek

A csirkemellfilét, a tojássárgáját, a fokhagymát, a friss bazsalikomleveleket, a sót és a borsot robotgépben pépesre aprítjuk.
Eközben a zsemlemorzsát és az olívaolajat elkeverjük.
A csirkepépből kisebb korongokat formálunk, belemártjuk az előzőleg villával enyhén felvert tojásfehérjébe, és megforgatjuk az olívás zsemlemorzsában.
Előmelegített sütőben 15-20 perc alatt aranybarnára sütjük.

A még meleg korongokra mozzarellagolyót helyezünk és szendvicssütőben vagy grillen gyorsan ráolvasztjuk a sajtot, végül  a még forró sajtba nyomjuk az árvácskát, a virágok mellé pedig a pici medvehagymaleveleket.




A falatkához és a salátához tartozó kefíres mártogatós

1 kis doboz kefír
2 kk. tökmagolaj
mustár
bors 
cukor
A hozzávalókat ízlés szerint hozzáadjuk a kefírhez és jól elkeverjük. Konkrét arányokat itt nehéz írni, mert a kapható kefírek sem teljesen azonos ízűek, ezért a többi hozzávalót kell mindig a kefírhez igazítani, a végeredmény legyen pikánsan édes.

Saláta narancskehelyben

3-4 db narancs
idénysaláta, 
jelen esetben tölgylevél saláta, mint tépősaláta
répa,
káposzta fehér és lila 

A narancsok tetejét levágjuk, kiszedjük a narancs húsát, amit felkockázunk és a salátákkal együtt visszatöltjük a narancsba. A narancs oldalára késsel mintákat is faraghatunk. 
Kefíres öntettel leöntve tálaljuk. 






3 megjegyzés:

Ami írta...

Igazán ötletes kombinációt alkottál Kriszta! :)
Elnéztem a többi versenytárs művét is, háááát, nagyon össze kell szednem magam, hogy hozzam a színvonalat :). Nehéz dolga lesz a zsűrinek is!
Drukkolok!

Könyvlelő Kritta írta...

Ami!
Köszönöm szépen nagyon kedves vagy, én is nagyon drukkolok Neked! :)

Boldog Ági írta...

Kriszta gratulálok! Ez fantasztikus! amint lehet biztosan szavazok! Gyönyörűségesek!