2012. május 13., vasárnap

Forrázott saláta

Néha jól esik nem csupán a hagyományos roppanós salátaleveleket enni, hanem egy picit másfélét. Főleg olyankor jöhet jól ez a megoldás, amikor picit keményebbek vagy kevésbé frissek, roppanósak a levelek.

1 fej saláta
2 gerezd fokhagyma
ecet
cukor
olaj

0,5 liter víz

A salátát megmossuk és falatokra tépkedjük, majd megsózzuk és fél órát állni hagyjuk, kinyomkodjuk a sós levet.
A fokhagymát apróra vágjuk, kevés olajon átforgatjuk, nem kell barnára pirítani, csak éppen kapja meg az olaj, majd felengedjük vízzel, ecetet és cukrot adunk hozzá ízlés szerint, majd felforraljuk és a forrásban lévő vízzel öntjük le a salátát. Lehűtve tálaljuk. Snidlingvirággal díszítjük.

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ezt én "döglött" salátának ismerem.
Bizony, így jobban átérnek az ízek,
mintha hidegen készítjük el a füvet.
Én kísérletezni szoktam a langyos salátalé készítésével is. Kicsit hűtöm, mielőtt ráöntöm, akkor nem szottyad meg ennyire, az íze mégis
jobban átjárja.
Nyuci.

Könyvlelő Kritta írta...

Köszönöm a tippet, legközelebb picit kihűtöm előtte.

Anikó írta...

Pont úgy készíted ahogy a nagymamámék is, ők csak így ették, nyersen soha.
Egyszer én is megcsinálom, bár öntött salátát már készítettem, az roppanósabb marad, meg imádom a salátalevest és főzeléket is:-))))

Gizi írta...

ÓÓÓÓ, de régen nem ettem így elkészítve a salátát. Az anyukám mindig így csinálta, leforrázta. A férjem sokáig csak így volt hajlandó megenni, aztán szépen leszoktattam róla, és feledésbe is merült. Köszönöm, hogy eszembe juttattad, hétvégére el is készítem.:)