2010. augusztus 25., szerda

Befőzés; tök, patiszon, paradicsom és minden mi télire való....

Kellemes kaporillat lengi be az egész lakást, nagyon szeretem az illatát, ízét és magát a növényt. A magjából teát főzve a csuklás ellen is kiváló. A tökfőzelékhez elengedhetetlen a kapor, de én úgy gondolom a télire eltett zöldségek egyik legfontosabb fűszere, ezért gyakran és sokat használok ebből a remek gyógy- és fűszernövényből.
Szeretek biozöldségeket, gyümölcsöket fogyasztani, adni a családomnak, ha van rá lehetőség. Idén olyan szerencsés helyzetben vagyok, hogy a kiskertemben a zöld paradicsomból annyi jutott, hogy télire lesz bőven lekvár és savanyúság is belőle, teljesen vegyszermentesen,  a tökféléket a falunkból szereztem be(szintén bio), hihetetlen jó áron, így télen tökbőség lesz. :) Igaz nem is bánom, mert nagyon egészséges és finom.
Amit ma sikerült eltennem:  zöld paradicsom savanyúan, illetve csillagtök hagymás-kapros borecetben. Már pihennek a száraz dunsztban. Elkezdtem előkészíteni a töklekvárnak valót is, bár ez holnapra fog maradni, mert elfelejtettem megvenni a citromot....  és az uborka eltevése is hátra van még, de nem baj, mert imádok télire eltenni legyen szó savanyúságról, gyümölcsről vagy lekvárról.

Csillagtök hagymás-kapros borecetben

1kg csillagtök
6dl hagymás borecet
1 cs kapor
6dl víz
4 ek. cukor
1 ek. só
késhegynyi szalicil

A csillagtököt megtisztítjuk, felvágjuk. A borecetet, vizet, cukrot és a sót össze keverjük, a kaprot apróra vágjuk és a borecetes léhez adjuk pár percig forraljuk, majd az üvegekbe rakott csillagtökre öntjük, tetejükre késhegynyi szalicilt teszünk. Száraz dunsztba tesszük.

















Nincsenek megjegyzések: