2010. augusztus 24., kedd

Tiramisu, recept, ami bevált

Nagyon sok tiramisu recept kísérleten vagyok túl, állíthatom az eredeti olasz tiramisu ízt talán sosem sikerül reprodukálni itthon, de közel van az általunk kedvelt receptből készült sütemény ízvilága az eredetihez és próbálkozni mindig lehet. Sokféle alapanyaggal kísérleteztem, legalább 5-6 fajta babapiskótát, piskótatésztát, legalább ennyi kávéfélét kipróbáltam, és hát mascarponéból is vettem már olaszt, magyart, németet, mire kialakult egy olyan íz, ami elnyerte a tetszésünket.

Recept:
4 tojás
11 ek kristálycukor
50 dkg mascarpone (nekem a szarvasi vált be)
2 ek. testes likőr-bor
3 zacskó babapiskóta (cukrozott)
2 adag kávé
kakaópor

Ha gyerekek is esznek belőle a bort konyakaromával helyettesítem, illetve a kávéhoz adok 6-7 ek. tejszínhabot vagy kevés tejet.

A tojássárgákat 4 ek. cukorral habosra keverem, fehéredésig. Hozzáadom a krémsajtot és a kemény habbá vert tojásfehérjéket, óvatosan forgatjuk bele, hogy a hab ne nagyon törjön össze. A kávét a maradék cukorral, borral összekeverjük a piskótát beáztatjuk, egy üvegtálba sorba jó szorosan lerakosgatjuk majd rákenjük a krémet és megszórjuk kakaóval. Min. 2 órát hűtőszekrényben hűtjük.














Tudtad?

A tiramisu csak az 1980-as évek közepén terjedt el és indult világhódító útjára.

Nincsenek megjegyzések: