2010. augusztus 22., vasárnap

Rakott kelbimbó vasedényben/római tálban

Ez a rendkívül ízletes főétel készíthető római tálban vagy vasedényben, személy szerint ezt részesítem előnyben, na nem csak azért mert súlyzózással is felér ki-be tenni a sütőből, de ez sem elhanyagolható. Még édesanyám vette úgy 30 évvel ezelőtt, amikor én még nem is éltem és azóta is használjuk, főleg én sajátítottam ki, mert ennyire ízletesre szerintem más edényben nem fő/sül meg az étel. Ez a recept az egyik nagy kedvenc még az internetről szereztem pár évvel ezelőtt, már több helyre beírtam, családnak továbbadtam és mindenki állíthatom, hogy imádja, még a kisfiam is-aki egyébként meg nem enné a ronda zöld golyót- megeszi a kelbimbót ebben a formában, mert édes és lágy lesz, a hús omlós, amit pedig főleg szeretek benne, hogy összedobom és mehet a sütőbe a hús elősütésén kívül nincs vele sok munka.
A recept

80dkg kelbimbó
2-3 szál fehér/sárga répa
5-6szem krumpli
7szelet sertés comb
2 fej hagyma
2dl tejszín
5dkg vaj
10dkg füstölt sajt
1 tojás
só, bors, köménymag

A zöldségeket megtisztítjuk és kockára vágjuk(kelbimbó egybe kerül bele), a húst kiklopfoljuk sózzuk-borsozzuk és forró olajon hirtelen elősütjük. A tál aljára lerakjuk a fele zöldséget összekeverve(kelbimbó, hagyma, krumpli, répa) sózzuk, borsozzuk, köményezzük, majd jöhet rá az elősütött hús, ezt betakarjuk a zöldségek másik felével, ismét só, bors, kömény. Az 5dkg vajat elosztjuk apró darabokban a tetején(a húsra közvetlen is szoktam tenni egy keveset), a tejszínt összekeverjük a tojással és ezt ráöntjük a zöldségekre. Mehet 1,5-2órára a sütőbe, 1,5óra után érdemes megnézni, hogy puha-e a hús, ha megpuhult ráreszeljük a sajtot és visszarakjuk fedő nélkül, amíg aranyszínű nem lesz a tetején a sajt.

Nincsenek megjegyzések: